Uczniowie klas 7 na zajęciach chemii wykazali się twórczym podejściem do przedmiotu. Rozdzielali mieszaniny, wykonując krystalizację. Sprawdzali, co wpływa na proces korozji gwoździ, symulując w warunkach domowych realne czynniki wywołujące to zjawisko. W trakcie doświadczeń zapisywali obserwacje i formułowali wnioski. Nie mogli również obojętnie przejść obok problemu zanieczyszczeń powietrza i jakże aktualnego - akurat - problemu smogu.
W wyniku obserwacji powstały: lapbooki, plakaty, kreatywne notatki, prezentacje multimedialne, fotografie: „Problem zanieczyszczeń u sąsiada - w obiektywie”… oraz "Jak moja rodzina walczy z zanieczyszczeniami powietrza". Naprzeciw siódmoklasistom wyszli uczniowie klasy 5a-uczestnicy koła przyrodniczego, którzy hodują pożeracze smogu- rośliny antysmogowe.
Zwróćcie uwagę, że prace uczniów są bardzo pomysłowe, ciekawe i kreatywne - co możecie sami ocenić. Uczniów do działania nieustannie mobilizowały- p. K. Pasterny i p. S. Adamczyk.